Päivä HappyOrNotilla – kahvia, kansainvälisyyttä ja koodia
Keittiössä sekoittuvat puuron ja kahvin tuoksu. Puheensorinasta voi erottaa sanoja kuten NFL, ilmajooga, kyykkyviini ja purkkarit. Aiheet vaihtuvat nopeasti, ulko-ovelta kuuluu avainten kilinää ja pukuhuoneen ovi käy tasaiseen tahtiin. Kuulumiset vaihtuvat, kahvimuki täyttyy ja askeleet vievät työpisteille eri puolille toimistoa. Iso osa villasukista, tossuista ja sisäkengistä suuntaa tuotekehityspuolelle.
Matkalle osuvat pahvilaatikot odottavat pääsyään maailmalle. Osoitetarrat ohjaavat messuständejä Saksaan ja jälleenmyyjien promotuotteita Etelä-Afrikkaan. Käytävällä seisova vanha ja raskas palautelaitteemme muistuttaa siitä, mistä on lähdetty. Käytävän jälkeen avautuvassa tilassa valmistaudutaan kuitenkin jo tulevaisuuteen.
Vuonna 2009 HappyOrNotilla oli käytännössä vain yksi tuote ja yksi toiminto. Nyt, noin yhdeksän vuotta myöhemmin, tuotteita on monia ja toiminnot ovat kehittyneet palvelemaan nopeasti kasvavan asiakaskuntamme tarpeita. Tuotekehitystiimimme on muutamassa vuodessa luonut palvelun, jolla suuret kansainväliset brändit kehittävät liiketoimintaansa mittaamalla ja parantamalla asiakas- ja henkilöstötyytyväisyyttään.
Jotta jokainen hymiön painallus eli annettu palaute päätyy oikeille ihmisille oikeaan aikaan, on laitekommunikaation oltava kunnossa, datan siirryttävä saumattomasti palvelimelle ja palvelimelta asiakkaalle helposti ymmärrettävässä muodossa.
Raportointipalvelumme toiminnot ja ulkonäkö ovat muotoutuneet mm. tilastotieteilijöidemme ja tietojenkäsittelijöidemme sekä käyttöliittymä- ja käyttäjäkokemussuunnittelijoidemme taitavissa käsissä visuaaliseksi ja toimivaksi johtamisen työkaluksi, jolla tuhannet yritykset ennustavat liiketoimintansa suuntaa.
Kun katsoo sitä, mistä on lähdetty ja sitä, minne on päästy, on vaikea uskoa, että tietokoneidensa ääressä työskentelevät softatiimiläisemme ovat ihan tavallisia ihmisiä. Ehkä menestyksemme avaimet ovat yhteisessä arvomaailmassa ja siinä tiedossa, että tekemällämme työllä on hyvää tekevä vaikutus ihmisten arkeen, asiakaspalvelun laatuun ja työntekijöiden hyvinvointiin. Ehkä salaisuus on erilaisten ihmisten, taustojen, taitojen ja kulttuurien sekoituksessa. Ehkä luovuuteen kannustava ilmapiirimme, keskinäinen luottamuksemme ja isot vastuut ovat motivoineet kirjoittamaan päivä päivältä parempaa koodia. Tai se, että melkein missä tahansa maailmalla kulkeekin voi painaa hymiöpainiketta.
Kahvimuki asettautuu tiskikoneeseen kaltaistensa joukkoon. Pöytäfutiksen muovifiguurit ovat rauhoittuneet lepäämään ja pingismailat jääneet odottamaan seuraavan päivän pelihetkiä. Juuri ennen kotiinlähtöä sähköpostiin kilahtaa muistutus St. Patrick’s Dayn vietosta ja oven vieressä oleva Smiley Touch -tablettilaitteemme pyytää palautteen työpäivästä.
Palautteeni on vihreä – tänään oli hyvä päivä.
Teksti: HappyOrNot, Employee Success Manager Sanna Ax